AFIS

5 Broken Cameras (5 Camere Sparte) – un film documentar de Emad Burnat [PS] și Guy Davidi [IL] – proiecție

RO / “5 Broken Cameras (5 Camere Sparte)” – un film documentar de Emad Burnat [PS] și Guy Davidi [IL]
proiecția va fi urmată de o discuție moderată de Constanța Dohotaru [MD]
Joi, 30 noiembrie 2023, ora 19:00
Zpațiu (Casa Zemstvei, str. Al. Șciusev nr. 103, Chișinău)

5 Broken Cameras (5 Camere Sparte) este un documentar care se concentrează asupra acaparării de către regimul israelian a terenurilor din satul Bil’in (ajuns să ocupe până la 60% din terenurile agricole), în procesul de construire a unui zid pentru așezarea evreiască Modi’in Illit. Filmul documentează meticulos, pe parcursul unei perioade de 5 ani, rezistența non-violentă care a urmat și este structurat în jurul distrugerii repetate a camerelor de luat vederi ale lui Emad Burnat, un sătean implicat din ce în ce mai mult în lupta din Bil’in. Documentarul reușește, datorită acestui unghi foarte special, să îmbine foarte emoționant intimul și politicul, întrucât imaginile cu familia lui Emad Burnat sunt prezentate în mod repetat alături de fragmente ale atrocităților comise în sat. În câteva cuvinte, acest documentar premiat este o mărturie completă, importantă și unică a suferințelor palestinienilor.

Proiecția face parte din proiectul Spații culturale sigure pentru lucrători culturali din Ucraina și Republica Moldova și este organizată pentru a oferi elemente de context pentru publicul nostru local în contextul intensificării violențelor pe teritoriul palestinian începând cu octombrie 2023. Aceasta va fi moderată de către Constanța Dohotaru, activistă și coordonatoare de programe la Asociația Laolaltă, și va fi urmat de o sesiune de întrebări și răspunsuri.

Filmul este în limba arabă, cu subtitrare în limba engleză
Întâlnirea se va desfășura în limba română.

Emad Burnat [PS] este un cineast autodidact și un fermier din Bil’in, Palestina. 5 Broken Cameras (5 Camere Sparte) este singura sa lucrare de film, care reproduce primii ani ai activismului său.

Despre autor

Platzforma Redacția

Lasa un comentariu