ATITUDINI RECENTE

Felaţia mai la nord de Rîm

[label shape=”” type=””] Diana Guja [/label]

 

În Roma Antică felaţia era considerată un act de submisiune. Dacă un proprietar te prindea că i-ai furat grădina, trebuia să-ţi răscumperi vina cu o felaţie. Aceasta este o viziune machistă, demnă de soldaţii romani, asupra a ceea ce în India sau China Antică era considerat ca o artă a iubirii. Bunăoară, Kama Sutra dedica sexului oral un capitol întreg, numit „auparishtaka”.

De la Rîm ne tragem. De acolo de unde şi ideea ca cel care oferă o felaţie, îngenunchează nu doar fizic, dar şi moral. Or, marea parte a populaţiei Moldovei mai crede, deşi nu toţi o recunosc, că sexul oral este ceva murdar, ceva ce femeile oneste nu fac, o plăcere ruşinoasă ce poate fi căpătată doar de la o meseriaşă.

Oricât de surpinzător ar fi, dar mass-media perpetuează această prejudecată. Pe de o parte, se bat cu pumnul în piept, scandând „Libertate!”, pe de altă parte se aruncă ca nişte lupi înfometaţi asupra a orice miroase a sânge. Iar sexul, în orice formă, este sânge.

Ştirea de la Pro TV, care a făcut înconjurul planetei Moldova de câteva ori, nu a fost nimic altceva decât jubilarea a două categorii de oameni. Una dintre care e reprezentată de bărbaţi, alta – de femei. Or, subiectul cu învăţătoarea care şi-a permis în timpul său liber să practice felaţia, a fost ca un chibrit aprins aruncat în polobocul cu pulbere de chiar oamenii din poloboc. Poloboc în care ştirile sunt aprobate de bărbaţi pentru care o femeie îngenuncheată în procesul felaţiei, nu este interpretată după Kama Sutra, ci dupa toate canoanele Romei Antice.

Aprobarea acestei ştiri este răzbunarea unuia sau mai multor bărbaţi împortiva femeilor. Femeilor din viaţa lor. A celor care au fost şi celor care vor mai fi. Ceea ce voi interpretaţi drept act de dragoste, oferit, dăruit, noi interpretăm ca o submisiune. Femeie, nu uita unde e locul tău!

Femeile din acest poloboc nici nu m-au surprins măcar. Era evident că vor sări ca hienele pentru a executa comanda de nimicire morală a altei femei. Pentru că orice justificare s-ar aduce din partea acestora, mesajul ştirii nu era să aveţi grijă cu cine şi cum faceţi sex, ci – sunt femei care fac sex oral şi sunt arătate la televizor, dar sunt şi femei care nu sunt arătate la televizor într-o postură de submisiune, într-o societate patriarhală, în care sex oral au drept să facă doar prostituatele, deci ele nu fac sex oral, deci sunt cuminţi, deci li se va da o bombonică. Deci sexul oral este ceva rău.

Deci sunt femei bune. Şi femei rele. Relele trebuie depistate si nimicite. Pentru ca să le rămână mai mult loc celor bune.

Cel mai mult în această istorie mă miră smerenia formatorilor de opinie.  Sau, mai exact, a formatoarelor de opinie. Tac mâlc. Sau scot cate o scuză jalnică (Lorena Bogza, Nata Albot). Vedeţi, dragi concetăţeni, ţara are treburi mai importante de rezolvat, decât cazul acestei biete femei, căreia i s-a încălcat unul dintre cele mai sfinte drepturi – dreptul la viaţa privată. Ca în vorba strămoşilor noştri – nici usturoi n-au mâncat, nici gura nu le pute.

Evident, dacă în locul acestei femei anonime, una dintre sutele de mii de femei din Moldova, ar fi fost o vedetă, care tremură asupra fiecărei apariţii în presă sau asupra fiecarui like la preţioasa sa opinie, ar fi apărut tot felul de iniţiative curajoase. Parcă şi văd poze cu câte o banană în gură, cu genericul „Şi eu fac sex oral” sau „Eu sunt Marea Vedeta Glamuroasă”. Şi toate cu hash tag-uri. Şi selfie-uri. Şi flash-mob-uri. Şi offline-uri. Şi work-shop-uri. Şi postări pe bloguri despre societatea asta, în care nu-ţi mai este garantat un amarât drept la viaţa privată.

Felicitări concetăţeni! Cu această tristă ocazie, am aflat cât de înapoiaţi suntem. Din toate punctele de vedere.

 

Sursă imagine de fundal.

 

Despre autor

Diana Guja

Om. Femeie. Mamă. Blogger.
http://alobebe.md/

3 Comentarii

  • o mica divagatie istorica.
    in grecia si roma antica, in general faptul de a fi penetrat era perceput drept submisiune. de asta, in grecia, chiar daca pedofilia / hebefilia era social acceptata, sexul intre barbati se facea intre coapse; un barbat despre care se stia ca a fost penetrat anal (mai ales voluntar) era perceput drept umilit.
    si sexul oral in roma antica nu era genul de felatie mai raspandita acum; era numit ‘irrumatio’ si, dupa descrieri, semana mai curand a deep throating, facut cu o atitudine violenta si umilitoare; era destul de straniu sa ai tu initiativa sa faci sex oral.
    si da, cum zici si tu, aici suntem romani, sau am preluat atitudinea asta machista despre care vorbesti. in care cel care penetreaza e privit ca partenerul activ care il /o ‘are’ pe celalalt, umilindu-l / -o prin simplul fapt ca ‘il / o are’.
    exista o carte tare faina de andrea dworkin, ‘intercourse’, care analizeaza superinteresant atitudinea societatilor contemporane fata de sexualitate – din perspectiva asta a dominatiei masculine. si cred ca o recenzie a cartii asteia s-ar potrivi tare bine pe platzforma.

    dar situatia insasi e ingrozitoare, cum zici si tu; e oribil ce i s-a intamplat femeii aceleia – si e oribila atitudinea care a permis ca asa ceva sa iasa, si ceea ce au zis cei care incearca sa dreaga acum busuiocul (ca sa nu zic sa-si acopere curul).

  • jalnic, foarte jalnic. Dar și mai jalnic este faptul, ce atitudine jalnică a luat Lorena Bogza și Nata Albot față de acest caz: ambele fiind femeie și mame de fete. Jalnic la pătrat.

Lasa un comentariu